Voi vitsi mä sanon!

Käytin koirat ulkona tuossa puoli tuntia sitten ja taas metsästä kuului koirien haukuntaa. Aiemmin oon kirjoitellut samasta aiheesta, mutta nyt siis tunnistin se samantein koiriksi (ei ollut siis ulvontaa). Mua vaan ihmetyttää miten kaukaa ääni voi kantaa metsän kautta. Tää samainen koirien haukunta toistuu siis aina vaan pe tai la..Ja en jaksa uskoa, että kukaan ulkoiluttaa koiria tuolla metsässä tähän aikaan. Haukunta ei kuulu samasta paikkaa vaan se vaihtelee ja siellä on selkeästi kaksi-kolme koiraa. Ääni tuntuu siis tulevan TODELLA läheltä, mutta kun tiedän, että metsää jatkuu minimissään 3 kilometriä ennen kun ensimmäinen talo tulee vastaan metsässä ja jos lähtee niin sanotusti väärään suuntaan (mistä haukunta tulee), niin sitten saa kävellä lähemmäs kymmenen kilometriä!

Menin sitten äsken ilman koiria pihalle kuuntelemaan ja haukunta jatkui yhtäjaksoisena, kunnes pöllö ujelsi tuossa vieressä. Haukunta loppui ja heh, taas paniikki iski, onko ne koirat oikeesti niin lähellä, että pitäisi jo hakea jotain viskattavaa????? No haukunta alkoi uudestaan, mutta aina kun pöllö ujelsi loppui haukunta.:) Pitää taas kohta mennä tarkastamaan tilanne. Everi otan ulos, mutta Acua en, sillä aina kun se kuulee kyseisten koirien haukunnan se rupeaa murisemaan, eikä haukkumaan mikä herättää mulla hieman ristiriitaisia tunteita..Yleensä Acu ilmoittaa haukulla jos joku tulee tontille/saa esim. peuran hajun pihalta oli sitten pimeä tai valoisa, mutta näille haukuille se vaan murisee....

Perhana, mä haluan valaistun pihan ja metsän!!:)